1. Är det öppet köp på reavaror?

Ja, det är alltid 14 dagar öppet köp när du handlar online, även om du väljer att hämta i butik. 14 dagar räknas från dagen du mottagit produkten.

2. Kan min storlek finnas i butiken i Sturegallerian?

Butik och E-handel delar lager, därför är lagersaldot exakt samma. Kontakta oss gärna så kan vi berätta om fler är påväg in! Vissa modeller går även att förbeställa med Pre-Order.

3. Vilken storlek ska jag välja?

Vi testar alla modeller noggrant för att bedöma storlek och passform. I beskrivningen på varje produkt framgår storlek och passform. +1 betyder att skon är en storlek större än normalt, -0,5 betyder att modellen är en halv storlek mindre än normalt och +/-0 betyder att modellen är normal i storleken. Kontakta oss gärna för mer info om produkterna: 08-6110930 eller info@ccshoes.se

4. Hur mäts klack, platå och stövelskaft?

Måtten tas alltid på en sko med storlek 37. Vid större storlekar ökar måtten något och vice versa.

  • Klacken mäts från sitt fäste precis nedanför hälen, rakt ned till underlaget som skon står på.
  • Sulans platå mäts på sidan av skon där sulan är som bredast.
  • Stövelskaftets höjd mäts på baksidan från klackens fäste till skaftets slut vid knävecket.
  • Skaftets vidd mäts runt vadens bredaste del.

    5. Hur byter man storlek?

    Storleksbyte gör du enkelt via vår hemsida: Returer & Byten. Returfrakten är gratis inom Sverige.

    6. Hur returnerar man sin beställning?

    Om du vill returnera din beställning gör du det via vår hemsida: Returer & BytenReturfrakten är gratis inom Sverige.

    WORLDWIDE
    Importavgifter och skatter: Levererade varor kan vara föremål för lokala importtullar, skatter och/eller avgifter. Dessa extra avgifter ingår inte i den totala kostnaden för din beställning och kan inte återbetalas av CC Shoes.

    Returen hanteras inom 5 vardagar efter att vi mottagit den.  Varorna måste returneras till oss i sitt ursprungliga skick, vilket innebär att de inte har använts eller rengjorts.

    7. Är det ok att lämna en retur eller byta storlek direkt i er butik i Sturegallerian?

    Absolut, välkommen in!

    8. Vad kostar frakten och hur lång är leveranstiden?

    HÄMTA I BUTIK
    - 0 SEK
    Skorna hämtas i butiken i Sturegallerian. Du får ett mail när din order är klar för upphämtning. Hämtas inom 7 dagar. Ta med legitimation. Hämtar du åt någon annan behöver du visa mottagarens legitimation.

    Ska du hämta i butik skickar vi ett mail när skorna är redo att hämtas. CC Shoes vill att du ska ha en enkel shoppingupplevelse. Därför strävar vi alltid efter att göra snabba leveranser. Vi jobbar så fort vi kan men förseningar kan uppstå under rea och kampanjer.

    POSTNORD COLLECT till närmsta ombud - 69 SEK
    Leveranstid 2-3 vardagar.
    Paketet levereras till ert närmsta ombud och avi skickas via sms.

    POSTNORD HOME Hemleverans - 99 SEK
    Leveranstid 2-3 vardagar.
    Paketet levereras till ert hem, avi skickas via sms.

    WORLDWIDE SHIPPING

    DHL EXPRESS Worldwide - 299 SEK
    Leveranstid 2-7 vardagar.
    Paketet levereras till er hemadress.
    Avisering sker från DHL.
    Vi levererar till hela världen.

    9. Vilka länder skickar ni till?

    Alla länder.

    10. Vilka betalkort och andra betalsätt fungerar?

    CC Shoes värdesätter att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Vi erbjuder säkra betalningar globalt med:

    ● Visa
    ● Mastercard
    ● American Express
    ● Klarna
    ● Faktura/Kampanj/Delbetalning

    11. Är det möjligt att betala med faktura?

    Med Klarna Checkout kan du välja mellan faktura, kampanjbetalning och delbetalning i din egen takt.

    12. Vilka är köpvillkoren för butiken i Sturegallerian?

    I butiken gäller öppet köp i 14 dagar. Byte på reavaror.

    Fler frågor?
    08-6110930 | info@ccshoes.se

    13. Vad ska jag gör om min beställning har skadats under transporten?

    CC Shoes ser till att alla varor genomgår en kvalitetskontroll innan de skickas ut till våra kunder. Eventuella transportskador som är synliga innan paketet har öppnats ska omedelbart rapporteras till vår kundtjänst